Poučujemo tuje jezike na valovih novih idej
Jezična karantena
V času karantene ni počitka. Ves svet se je združil ob nadlogi, ki nas je prizadela, in tako vsi težimo k temu, da se čim prej vrnemo na stare tirnice. Z združenimi močmi se z nastalimi težavami borimo tudi na naši šoli. Učenje tujih jezikov poteka s polno močjo. Vsak učitelj malo po svoje, vsi skupaj pa tako, da utrjujemo in nadgrajujemo naše jezikovno znanje. Z različnimi jeziki do skupnega cilja!
Ruščina
Učenci nižjih razredov pri začetni ruščini utrjujejo in ponavljajo usvojeno znanje o ruski abecedi ter spoznavajo kulturološke značilnosti Rusije (ruski samovar, praznovanje velike noči …). V višjih razredih so učenci na začetni stopnji spoznali veliko novega besedišča, povezanega s hrano in ruskimi tradicionalnimi jedmi (boršč, šči). Učenci so uspešno sodelovali pri ruskem bralnem projektu (ruska bralna značka) – posneli so deklamacijo ruske pesmi ter naredili svoj najljubši sendvič. Tudi pri nadaljevalni ruščini učenci sodelujejo v ruskem bralnem projektu in usvajajo besedišče o živalih.
Učiteljica Meta Frank
Angleščina 1
Kako angleščino slišati in nekaj povedati ali prebrati na daljavo je velik izziv v 1., 2. in 3. razredu. Učencem se razlago vsebin poda z raznimi posnetki, tako slušnimi, kot video posnetki in se na tak način pričara stik z učiteljico ter občutenje celostnega učenja jezika. Povratna informacijo učenčevih govornih nastopov in preverjanje govornega sporočanja nam omogočajo zvočni ali video snemalniki, ki so se izkazali za uspešne. Kljub temu, da so nam interaktivni učni listi povzročili kar nekaj težav pri reševanju, smo se naučili nekaj novega in spoznali še eno dodatno aplikacijo pri učenju jezika na daljavo. Tudi poslušanje in prebiranje zgodb s poznanim učiteljičinim glasom v ozadju je lahko dodatna popestritev.
Četrtošolci in petošolci so že pravi mojstri videokonferenc, ki nas, čeprav samo navidezno, povežejo in nam omogočajo neposredno učenje v živo in takojšnjo razlago. Zelo veseli in navdušeni smo, ko se vsi vidimo in zberemo na ekranu. Za boljše razumevanje podanih vsebin si učenci lahko ogledajo tudi video posnetke z video razlago. Učenci so se povezali preko t. i. spletne informativne table (padlet), ki omogoča enostavno objavo različnih besedilnih, slikovnih ali video vsebin. Dodatno popestritev učencem predstavljajo dani izzivi, ki jim sledijo in ustvarjajo na dano temo. Iz ustvarjenih kreacij nastanejo čudoviti video izdelki in spletne razstave, ki so učencem lahko v ponos.
Učiteljica Anja Frank
Angleščina 2
Pri delu na daljavo uporabljamo orodje Loom za snemanje videoposnetkov v katerih učenci pridobijo razlago snovi ter Powerpoint za posredovanje pisnih primerov in fotografij. Učence poskusimo motivirati s kreativnimi metodami, kot je uporaba znanih pesmi, za demonstracijo različnih slovničnih struktur. Kot učni pripomoček učenci večkrat lahko občudujejo tudi psičko Nesi. Učenci so bolj motivirani in pripravljeni za delo, če je v video posnetke vpet humor. O uspešnosti metod bo pa treba vprašati njih. Delo na daljavo je za vse nas izziv, vendar se skupaj z učenci poskušamo znajti po najboljših močeh. Njihov odziv in motiviranost me vedno znova presenetita, je pa res, da jih že zelo pogrešam in komaj čakam, da se ponovno vidimo.
Učiteljica Alina Morano
Angleščina 3
Učenci zadnje triade se učijo angleščine, se srečujejo, povezujejo prek videokonferenc že od samega začetka. Včasih je dovolj, da samo poklepetajo, se vidijo in slišijo, spet drugič pa tam dobijo razlago in stik z učiteljico. Učenci te starosti so računalniško spretni in jim sodobna tehnologija ter uporaba raznih aplikacij ne predstavlja dodatnih težav. Računalniške aplikacije, socialna omrežja in povezovanje preko le teh, so njihov svet in v tem času ter v teh razmerah, jih je pametno izkoristiti tudi za poučevanje in učenje jezika in jih tako še dodatno motivirati za učenje. Danes imajo skoraj vsi otroci pametne telefone, tako so lahko v stalnem stiku z učitelji in v znanju lahko napredujejo.
Učiteljica Alenka Lukač
Nemščina
Tudi učenje nemščine smo prestavili na dom – in hitro začeli s prilagojenim poukom. Še dobro, da smo si »prišparali« cel kup interaktivnih vaj, ki so nam zdaj zelo prav prišle. Interaktivno gradivo ponuja cel kup možnosti, tudi takojšnje preverjanje rešitev, kar je v tej situaciji zelo dobrodošlo. Prav tako so se učenci lahko preizkusili v kvizu. V tem času smo se naučili uporabljati različna spletna orodja, aplikacije, programe, postali smo že pravi mojstri. »Alles wird gut. Wir bleiben Zuhause« Vse bo dobro. Ostanimo doma
Učiteljica Andreja Batista Zeljković
Vzpostavljeno poučevanje na daljavo je v sedanjih razmerah odlična rešitev. Seveda je mogoče še kaj dopolniti in izboljšati, vendar druge možnosti v tem trenutku ni. Z dopolnjevanjem klasične metode poučevanja, kot je papir-svinčnik in z uporabo sodobnih tehnologij, skušamo zagotoviti vsem otrokom enake možnosti za uspešno učenje v novih okoliščinah. Skupaj iščemo najboljše rešitve. Vsi pa komaj čakamo, da se ponovno srečamo v šoli.
Hvala staršem za pomoč v procesu učenja in poučevanja jezikov na daljavo ter za podporo svojim otrokom pri uporabi široke palete ponujenih informacijsko komunikacijskih orodij.
Učitelji tujih jezikov na OŠ DK